☎ +31 (0) 570 510 247

info@independentsolarsystems.nl

☎ +31 (0) 570 510 247

info@independentsolarsystems.nl

ZO DOET U HET ZELF

Instructies

Hier vindt u alle informatie om zelfstandig een oplossing te vinden. 

  • Handleiding GoodWe omvormer Wi-Fi opnieuw instellen

    Er zijn drie opties om de Wi-Fi opnieuw in te stellen op uw omvormer. 
    1) Via SEMS Portal App op mobiel2) Via Web (op mobiel, tablet of PC)3) Via Solar Go App op mobiel
    1. Via SEMS Portal App op mobiel1.1 Download en installeer de “SEMS Portal” app vanuit Play Store of App Store.1.2 Open de app en kies “Wi-Fi-configuratie” zonder in te hoeven loggen.1.3 Kies onderin voor Wifi.1.4 Klik op "Ik weet het".1.5 Zorg ervoor dat de omvormer aanstaat en klik op "Volgende". 1.6 Klik vervolgens op “Ga naar WLAN instellingen” en maak verbinding met de omvormer.1.7 Kies uit de beschikbare WIFI netwerken de naam “Solar-WIFIXXXXXX”. De laatste 4 cijfers vande netwerknaam komen overeen met de laatste 4 cijfers van het serienummer van de omvormer.Maak verbinding met dit netwerk. Gebruik wachtwoord: 123456781.8 Ga terug naar de SEMS Portal App en klik op “Volgende”. Kies in dit scherm het Wi-Fi netwerk met internetverbinding. Vraag de netwerknaam en het wachtwoord op bij de eigenaar van de omvormer. Let op! Heeft je Wi-Fi netwerk geen wachtwoord, sla dan de volgende stappen over en ga dan naar Optie "Verbind via Web". Het wachtwoord kan dan ingevoerd worden in het veld "Wachtwoord”. Zorg ervoor dat de DHCP aanstaat en druk vervolgens op “Instellen”.
    2. Via Web (op mobiel, tablet of PC) 2.1 Kies uit de beschikbare Wi-Fi netwerken op jouw telefoon of de computer de naam “Solar-WIFIXXXXXX”. De laatste 4 cijfers van de netwerknaam komen overeen met de laatste 4 cijfers van hetserienummer van de omvormer. Maak verbinding met dit netwerk. Gebruik het wachtwoord: 123456782.2 Open de browser (Google Chrome, Firefox, Edge of Safari) op je mobiel of PC en type 10.10.100.253 in uw adresbalk. Voer in het volgend inlogscherm “admin” bij zowel gebruikersnaamals het wachtwoord en klik op OK.2.3 Je bent nu ingelogd op de beheeromgeving van de omvormer. Klik op Start Setup om de Wi-Ficonfiguratie te starten. 2.4 Klik op "Continue" om verder te gaan.2.5 Selecteer je eigen Wi-Fi netwerk met het beste bereik en klik op "Next" om verder te gaan.Voer het wachtwoord in en bevestig met OK. 2.6 Klik in het volgende scherm op "Complete" om het instellen af te ronden.
    3. Via Solar Go App op mobiel3.1 Download en installeer de SolarGo app via de Google Play store of Apple App Store op jouw telefoon.3.2 Maak verbinding met het Wi-Fi netwerk van de omvormer. Kies uit de beschikbare Wi-Fi netwerken op jouw telefoon of de computer de naam “Solar-WIFIXXXXXX”. De laatste 4 cijfers van de netwerknaam komen overeen met de laatste 4 cijfers van het serienummer van de omvormer.Maak verbinding met dit netwerk. Gebruik het wachtwoord: 123456783.3 Ga terug naar SolarGo app en zoek de omvormer in de lijst van beschikbare omvormers.3.4 Klik op de omvormer om door te gaan. Het volgende scherm komt tevoorschijn. Type 1234 en druk op Login.3.5 De homepagina komt tevoorschijn met enkele gegevens. Druk onderin op "More"3.6 Klik op Communication parameters om Wi-Fi in te stellen.3.7 Kies "Network connection". 3.8 Selecteer jouw W-Fi netwerk met de beste bereik, vul het wachtwoord in bij "Password" en druk op "Set" om de omvormer te verbinden met internet.
    Bijlage 1: Indicatielampjes op de omvormer De omvormer is pas verbonden met de router als het powerlampje op de omvormer constant brandt. Dit duurt maximaal 15 minuten nadat de vorige stappen zijn uitgevoerd. Als dit toch langer dan 15 minuten duurt dan is er zeer waarschijnlijk een zwak Wi-Fi signaal.
    Bij 2 x knipperen van het power lampje op de omvormer is er geen verbinding tussen de omvormer enrouter. Controleer vooral of het wachtwoord van het Wi-Fi modem/router correct is.
    Als het powerlampje met een tussenpauze van 1 seconde knippert en langer dan 15 minuten, dan betekent dit dat de verbinding wordt tegengehouden door de router, een zwak Wi-Fi signaal (router), storing omgeving, etc.
    Bijlage 2: Probleemoplossing• Omvormer kan geen verbinding maken met 5GHz/Open netwerk. Beter is om te verbinden methet 2.4GHz netwerk.• Indien er meerdere Wi-Fi netwerken aanwezig zijn onder dezelfde SSID (netwerknaam) kan ditvoor een instabiele verbinding zorgen. Het advies is om de netwerknaam te wijzigen.• Door andere beveiligingsfuncties in de router kan de Wi-Fi verbinding ook tegengehoudenworden.• Tijdens het koppelen van de Wi-Fi tussen de omvormer en router kan het best een mobieletelefoon, laptop of tablet gebruiken. Hierbij is het raadzaam om tot maximaal 5 meter van deomvormer te gaan staan.• Bij geen solar Wi-Fi netwerk op de mobiele telefoon/tablet kan het best een Wi-Fi Reload op deomvormer worden uitgevoerd. Ga hiervoor naar menu Wi-Fi Reload en houd de OK knopongeveer 10 seconden ingedrukt. De omvormer Wi-Fi wordt teruggezet naar defabrieksinstellingen. Probeer nogmaals verbinding te maken met je telefoon/tablet.• Wanneer er geen verbinding gemaakt kan worden met solar Wi-Fi:o 1) Wi-Fi reload uitvoeren op de omvormer.o 2) Bij solar Wi-Fi op de mobiele telefoon/tablet klik op "vergeet dit netwerk".o 3) Wi-Fi uitzetten en daarna de Wi-Fi weer aanzetten op de mobiele telefoon/tablet. Letop om de 4G uit te zetten tijdens de algehele procedure.o 4) Opnieuw verbinding maken met solar Wi-Fi.

Mocht u na het toepassen van de instructies nog steeds een vraag hebben, dan helpt u ons enorm door onderstaand formulier in te vullen en met ons te delen voordat u telefonisch contact met ons op neemt.

Storing melden

Voer zoveel mogelijk gegevens in en houdt graag dit formulier bij de hand wanneer u ons belt.

Bedankt!


Klik op ons telefoonnummer rechtsonder bij contactgegevens. Houdt het ingevulde formulier bij de hand wanneer u ons belt zodat wij u zo snel mogelijk kunnen helpen. 

Can't send form.

Please try again later.

Contact

Heeft u een vraag? Wilt u iets melden? Wilt u solliciteren of wilt u ergens meer informatie over ontvangen? Vul het contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op. 

Adres



Paderbornstraat 47418 BP DeventerNederland


KvK 08134518
BTW NL814991804B01
Bank NL59ABNA0243569505

Telefoon

+31 (0) 570 510 247

Email

ln.smetsysralostnednepedni%40ofni

Bedankt voor uw bericht!

We nemen binnen 48 uur (op werkdagen) contact met u op. 

Can't send form.

Please try again later.